Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-1
Сэдэв 1. Алгоритмыг блок схемээр дүрслэх. Шугаман алгоритм
Суралцахуйн зорилт: Үйлдлийн дарааллыг тодорхойлох мэдлэг ойлголтоо гүнзгийрүүлж, шугаман алгоритмыг блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох, үгээр болон блок схемээр дүрсэлсэн шугаман алгоритмыг ойлгох, тайлбарлах.
Эзэмших мэдлэг, чадвар:
• Үйлдлийн дарааллыг тодорхойлох мэдлэг, ойлголтоо гүнзгийрүүлэх;
• Шугаман алгоритмыг блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох;
• Үгээр болон блок схемээр дүрсэлсэн шугаман алгоритмыг ойлгох, унших.
Түлхүүр үг: Алгоритмыг үгээр дүрслэх, блок схемээр дүрслэх, шугаман алгоритм, эхлэлийн блок, төгсгөлийн блок, оролт, гаралтын блок, явцын блок.
Судлах цаг: 40 минут
Багшийн бэлтгэх зүйл: Шугаман алгоритмыг дүрслэх блок схемүүдийг харуулсан цахим үзүүлэн, тарааж өгөх материал, үгээр болон блок схемээр илэрхийлсэн жишээ шугаман алгоритмууд, Яст мэлхийн урлан (Turtle art) программ.
Хичээлийн үлгэрчилсэн төлөвлөлт:
Түлхүүр үг: Алгоритмыг үгээр дүрслэх, блок схемээр дүрслэх, шугаман алгоритм, эхлэлийн блок, төгсгөлийн блок, оролт, гаралтын блок, явцын блок.
Үйл ажиллагаа
|
Хугацаа (40 мин)
|
Хүрэх үр дүн
| ||||||||||||||||||||||||||||||
• Алгоритм нь оролтын өгөгдөлд боловсруулалт хийж үр дүн гарган авах үйл ажиллагаа болохыг харуулж, ярилцана.
• Алгоритм дахь оролтын, тооцоолол болон гаралтын өгөгдөл нь хэмжигдэхүүн болохыг жишээгээр харуулж, тайлбарлана (Сурах бичгийн 19 дүгээр хуудас).
a, b талтай тэгш өнцөгтийн талбай олох алгоритмд:
- Оролтын өгөгдөл: a, b
- Гаралтын өгөгдөл: s
- a, b, s нь алгоритм дахь хэмжигдэхүүн болохыг харуулах.
|
10
|
• Алгоритм нь оролтын өгөгдөлд боловсруулалт хийж, үр дүн гарган авах үйл ажиллагаа болохыг ойлгох;
• Оролт, боловсруулалт, гаралтад хэмжигдэхүүн ашиглагддаг болохыг ойлгож мэдэх.
| ||||||||||||||||||||||||||||||
• Алгоритм нь нөхцөлөөс хамааран өөр өөр үйлдэл хийхээр дүрслэгдэж болохыг тэдний мэдэх жишээгээр харуулж, тайлбарлана (Сурах бичгийн 20-21 дүгээр хуудас).
- Зам хөндлөн гарах;
- Хоёр тооны ихийг олох;
- Өгсөн тоог эерэг сөрөг эсэхийг тодоройлох зэрэг салаалсан алгоритмыг үгээр болон блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолон ярилцах.
• Салаалсан алгоритмыг дүрслэхэд нөхцөл шалгах үйлдлийг ромбоор дүрсэлдэг болохыг таниулна.
• Салаалсан хялбар алгоритмыг дүрслэн, Яст мэлхийн урлан программд тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох дадлага ажил хийнэ. A нь хоёр оронтой тоо байг. Тэгвэл:
а. A тоо 0-ээр төгссөн эсэхийг;
б. A тоо k цифрт хуваагдах эсэхийг тодорхойлох алгоритм бичиж, Яст мэлхийн урлан программаар бодуулж шалгаарай.
|
20
|
• Алгоритмыг дүрслэхэд хэмжигдэхүүнийг зүй зохистой ашиглах;
• Алгоритмын оролт, тооцоолол, гаралтад хэмжигдэхүүний ашигладаг болохыг ойлгох, хэрэглэх;
• Салаалсан алгоритмыг блок схемээр дүрслэх;
• Тооцоолол бүхий салаалсан алгоритмыг Яст мэлхийн урлан программаар дүрслэх, ажиллуулж үр дүнг харах, тайлбарлах;
• Салаалсан алгоритмыг тодорхой жишээн дээр биелүүлж, үр дүнг тооцоолох.тооцоолох.
| ||||||||||||||||||||||||||||||
• Блок схемээр дүрсэлсэн алгоритм өгч, үр дүнг тооцоолуулах, бодлогын өгүүлбэрийг томьёолох дадлага ажил хийнэ.
- Өгөгдсөн a тоог тэгш эсвэл сондгой эсэхийг тодорхойлох;
-5×x−8≥22 тэнцэл бишийн x-ийн өгсөн утгад тэнцэл биш биелж буй эсэхийг тодорхойлох;
- а тоог к цифрээр төгссөн эсэхийг тодорхойлох.
|
10
|
Үгээр болон блок схемээр өгсөн алгоритмыг ойлгож, биелүүлэх, үр дүнг тооцох, тайлбарлах.
|
No comments:
Post a Comment