Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-1

Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-1

Сэдэв 1. Алгоритмыг блок схемээр дүрслэх. Шугаман алгоритм

Суралцахуйн зорилт: Үйлдлийн дарааллыг тодорхойлох мэдлэг ойлголтоо гүнзгийрүүлж, шугаман алгоритмыг блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох, үгээр болон блок схемээр дүрсэлсэн шугаман алгоритмыг ойлгох, тайлбарлах. 
Эзэмших мэдлэг, чадвар: 
  • Үйлдлийн дарааллыг тодорхойлох мэдлэг, ойлголтоо гүнзгийрүүлэх; 
  • Шугаман алгоритмыг блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох;
 • Үгээр болон блок схемээр дүрсэлсэн шугаман алгоритмыг ойлгох, унших. 
Түлхүүр үг: Алгоритмыг үгээр дүрслэх, блок схемээр дүрслэх, шугаман алгоритм, эхлэлийн блок, төгсгөлийн блок, оролт, гаралтын блок, явцын блок. 

Судлах цаг: 40 минут
Багшийн бэлтгэх зүйл: Шугаман алгоритмыг дүрслэх блок схемүүдийг харуулсан цахим үзүүлэн, тарааж өгөх материал, үгээр болон блок схемээр илэрхийлсэн жишээ шугаман алгоритмууд, Яст мэлхийн урлан (Turtle art) программ.
Хичээлийн үлгэрчилсэн төлөвлөлт:
Үйл ажиллагаа
Хугацаа (40 мин)
Хүрэх үр дүн
• Алгоритм нь оролтын өгөгдөлд боловсруулалт хийж үр дүн гарган авах үйл ажиллагаа болохыг харуулж, ярилцана. 
• Алгоритм дахь оролтын, тооцоолол болон гаралтын өгөгдөл нь хэмжигдэхүүн болохыг жишээгээр харуулж, тайлбарлана (Сурах бичгийн 19 дүгээр хуудас).     
a, b талтай тэгш өнцөгтийн талбай олох алгоритмд: 
- Оролтын өгөгдөл: a, b 
- Гаралтын өгөгдөл: s 
- a, b, s нь алгоритм дахь хэмжигдэхүүн болохыг харуулах. 
10
• Алгоритм нь оролтын өгөгдөлд боловсруулалт хийж, үр дүн гарган авах үйл ажиллагаа болохыг ойлгох; 
• Оролт, боловсруулалт, гаралтад хэмжигдэхүүн ашиглагддаг болохыг ойлгож мэдэх.
• Алгоритм нь нөхцөлөөс хамааран өөр өөр үйлдэл хийхээр дүрслэгдэж болохыг тэдний мэдэх жишээгээр харуулж, тайлбарлана (Сурах бичгийн 20-21 дүгээр хуудас). 
- Зам хөндлөн гарах; 
- Хоёр тооны ихийг олох; 
- Өгсөн тоог эерэг сөрөг эсэхийг тодоройлох зэрэг салаалсан алгоритмыг үгээр болон блок схемээр дүрслэх, тодорхой утгад үр дүнг тооцоолон ярилцах. 
• Салаалсан алгоритмыг дүрслэхэд нөхцөл шалгах үйлдлийг ромбоор дүрсэлдэг болохыг таниулна. 
• Салаалсан хялбар алгоритмыг дүрслэн, Яст мэлхийн урлан программд тодорхой утгад үр дүнг тооцоолох дадлага ажил хийнэ. A нь хоёр оронтой тоо байг. Тэгвэл: 
а. A тоо 0-ээр төгссөн эсэхийг; 
б. A тоо k цифрт хуваагдах эсэхийг тодорхойлох алгоритм бичиж, Яст мэлхийн урлан программаар бодуулж шалгаарай.
A
10
22 
35
50
63
0-оор төгссөн үү?
тийм




A
10
22 
35
50
63
k
3
4
8
нь k-д хуваагдах уу?










20
• Алгоритмыг дүрслэхэд хэмжигдэхүүнийг зүй зохистой ашиглах; 
• Алгоритмын оролт, тооцоолол, гаралтад хэмжигдэхүүний ашигладаг болохыг ойлгох, хэрэглэх;
• Салаалсан алгоритмыг блок схемээр дүрслэх; 
• Тооцоолол бүхий салаалсан алгоритмыг Яст мэлхийн урлан программаар дүрслэх, ажиллуулж үр дүнг харах, тайлбарлах; 
• Салаалсан алгоритмыг тодорхой жишээн дээр биелүүлж, үр дүнг тооцоолох.тооцоолох.
• Блок схемээр дүрсэлсэн алгоритм өгч, үр дүнг тооцоолуулах, бодлогын өгүүлбэрийг томьёолох дадлага ажил хийнэ. 
- Өгөгдсөн a тоог тэгш эсвэл сондгой эсэхийг тодорхойлох;
 -5×x−8≥22 тэнцэл бишийн x-ийн өгсөн утгад тэнцэл биш биелж буй эсэхийг тодорхойлох; 
- а тоог к цифрээр төгссөн эсэхийг тодорхойлох. 
10
Үгээр болон блок схемээр өгсөн алгоритмыг ойлгож, биелүүлэх, үр дүнг тооцох, тайлбарлах.



No comments:

Post a Comment